خدای اهل سنت!

خدای اهل سنت

سایت روضه الشهداء: آقای محمدی فام در ابتدای کلام خود در شب ولادت پیامبر(ص) و امام
صادق(ع) بیان کردند دیدگاه تشیع با دیگر فرق اسلامی نسبت به توحید و وجود
خداوند متفاوت است. خدایی که در شیعه معرفی می شود و عبادت می شود با خدایی
که دیگر فرق اسلامی معرفی می کنند کاملاً متفاوت است.اولین بحثی که در
عقاید دینی هر موحدی مطرح می شود دیدگاه او نسبت به خداوند است، یکی از
تفاوتهای ادیان و مذاهب در دیدگاه آنها نسبت به خداوند است…

 

ما می خواهیم بگوییم که مکتب
اهل بیت(ع) تنها مکتبی است که خدایی را معرفی می کند که حقیقی است و خدایی
است که ارزش پرستیده شدن را دارد.

وی افزود: در یک تعریف اجمالی
اسلام و مسلمان کسی است که به وحدانیت خدا و خاتمیت پیامبر(ص) اعتقاد داشته
باشد، قرآن کتاب آسمانی او و کعبه قبله او باشد، این خصوصیات ابتدایی
اسلام و مسلمان است.

اگر کسی بعد از سخنان پیامبر
اکرم(ص) سخنان صحابه را حجت بداند، او اهل سنت است ولی اگر کسی امیر
المؤمنین(ع) را خلیفه بلافصل پیامبر(ص) بداند شیعه است و سخنان و رفتار و
کردار این امامان برای او حجت است. برای یک شیعه آنچه که از امام صادق(ع)
شنیده باشد با آنچه که از پیامبر(ص) برای او روایت کنند مساوی و برابر است و
هیچ فرقی بین گفتار و سخنان و روایات ایشان نیست و آنچه را که رسول خدا(ص)
می فرماید همان است که خدای تعالی فرموده است زیرا خداوند درباره
پیامبر(ص) می فرماید:« و ما ینطق عن الهوی ان هو الاوحی یوحی / او هرگزاز
هوی نفس پیروی نخواهد کردو تمام کردارهایش از طرف وحی است (سوره نجم، آیه
۴و۳)»

یکی از تفاوتهای مکتب ما با
مکاتب دیگر اسلامی این است که پیامبر(ص) در هر امری که سخن گفته باشد و آن
را علما با علم حدیث و رجال اثبات کرده باشند برای ما مساوی با وحی است،
طبق این فرمایش خداوند و چون این آیه (آیات ۴و۳ سوره نجم) عام است و تخصیص
نخورده است پس شامل همه امور زندگی پیامبر (ص) و سخنان ایشان است.


از نظر شیعه بعد از
پیامبر(ص) اقوال امامان معصوم(ع) نیز مانند اقوال پیامبر(ص) است و حجت است و
هر دو یک حکم را دارا هستند، ولی از نظر اهل سنت امامان (ع) از تابعان
هستند و صحابه حرفشان حجت است. صحابی هم کسانی هستند که حتی یک حدیث از
پیامبر(ص) نقل کنند و تعداد آنها گاه به چند هزار نفر هم می رسد و روایتی
از پیامبر نیز در همین زمینه بیان می کنند که

 ایشان
می فرمایند:«أصحابی کالنجوم بأیّهم اقتدیتم اهتدیتم» اصحاب من مانند
ستارگان آسمان هستند به هر یک از آنها اقتدا کنید هدایت خواهید شد.
(تاریخ طبرى، ج۳، ص۴۷۷

ایشان افزود: چندی پیش با یکی از علمای اهل سنت صحبت می کردم و ایشان می گفت مکتب تشیع مکتبی با محوریت اهل بیت(ع) است.

مهمترین مبحث اعتقادی در اسلام توحید است و ما می خواهیم تفاوت توحید در مکتب شیعه و دیگر فرق اسلامی را بررسی کنیم.

به نظر بنده شاید بتوان گفت
دلیل اینکه هم تولد پیامبر(ص) با یکی از امامان (ع) همراه است و هم شهادت
ایشان، این است که پیامبر(ص) و امامان(ع) از هم جدا نیستند و هر دو در کنار
هم هدایت می کنند.

اولین شعار پیامبر(ص) قولوا
لااله الا الله تفلحوا است و این شعار تا قیامت تغییر نخواهد کرد، مسئله
توحید نیز ستون است و جزء بدیهیات است و نیاز به توضیح ندارد.

آقای محمدی فام همچنین تصریح
کرد: اهل سنت از جهت اعتقادی یک فرقه نیستند و فرق مختلف دارند و همه آنها
خدا را به اینگونه که ما می دانیم قبول ندارند ولی غالب جهان اهل سنت در
حال حاضر دو فرقه اشاعره و ماتروئیدیه هستند. اشاعره که در عربستان و
بسیاری از کشورهای عربی هستند و پیرو ابوالحسن اشعری می باشند و برای خدا
جسم قائلند و معتقدند خداوند مانند انسان دست و پا دارد و می خندد و قابل
مشاهده است، این فرقه معتقد به جبرند و آن را از بدیهیات می دانند و در
مقابل ایشان فرقه ماتروئیدیه که در افغانستان و پاکستان و ترکیه و چین و
شرق جهان اسلام فعالیت می کنند و طرفداران ابو منصور ماتروئیدی هستند،
ایشان برای خدا جسم متصور نمی شوند ولی معتقدند خدا را می توان مشاهده کرد.


در مقابل این دو گروه سخنان و
روایات امامان معصوم(ع) است که بارزترین آنها نهج البلاغه و یا ادعیه ای
است که در مفاتیح الجنان آمده است مانند دعای عرفه امام حسین(ع) که ابتدای
همه این ادعیه با مدح خداوند آغاز شده است.

«اَلْحَمْدُ
لله الَّذى لَیْسَ لِقَضآئِهِ دافِعٌ وَلا لِعَطائِهِ مانِعٌ وَلا
کَصُنْعِهِ صُنْعُ صانِعٍ وَهُوَ الْجَوادُ الْواسِعُ فَطَرَ اَجْناسَ
الْبَدائِعِ واَتْقَنَ بِحِکْمَتِهِ الصَّنائِعَ لا تَخْفى عَلَیْهِ
الطَّلایِـعُ وَلا تَضیعُ عِنْدَهُ الْوَدائِعُ جازى کُلِّ صانِعٍ وَرائِشُ
کُلِّ قانعٍ وَراحِمُ کُلِّ ضارِعٍ وَمُنْزِلُ الْمَنافِعِ وَالْکِتابِ
الْجامِعِ بِالنُّورِ السّاطِعِ وَ هُوَ لِلدَّعَواتِ سامِعٌ
وَلِلْکُرُباتِ دافِعٌ وَلِلدَّرَجاتِ رافِعٌ،

رزومه

دکتر حسین محمدی فام متولد سال ۱۳۵۸ در تهران می باشد که تحصیلات خود را در رشته الهـیات و معارف اسلامی گذرانده است. کارشـناسـی علوم قرآن و حدیـث، کارشــناسـی ارشد تفسیــر قرآن و

دکتـری تخصـصـی مذاهـب کلامـی، مقاطع تحصیـلی ایشـان اسـت.

وی از نـوجــوانـی به مـــداحـی اهـل بـیـت علیـهم الـسـلام‌ پـرداخـتـه و

هم اکنون مدیر هیأت (حسینیه) و مجموعه مذهبی فرهنگی روضة الشـهدا است.سخنرانی، تـدریس دانشـگاه، مدیریت کانال تـلگرامی “مـداحـی عالـمـانـه”  و کـانـال تـخـصـصـی “عـقـائد امامیه” ، مـشـاوره

مـــذهـبـی و خــانـوادگـی، ســرودن شـعـر و تــربـیـت شـاگـرد، از دیــگــر

فعالیت های ایشان است.

love making pics indianpornvideos.pro tamil aunty nude photo indian sex 3gb indiansexgate.pro tamil xxx indian sexy hd video hd dirtyindianporn.mobi college girls xnxx sex vedios kowalsky freesexyindians.pro sesvidio sex videos in tamil nadu indiansexpussy.pro forced defloration
free desi sex scandal indiansexmovies.mobi bur ki chudai naked kerala hindisexmovies.pro mumbai hotel sex indian girl ki chut originalindianporn.mobi sex videosfreedownloads xnxx condom justindianporn.pro x videos beautiful porn videos live imhoporn.com real pornhub xvideos best porn videos machine porneff.com redwap indian porn

تلفن روابط عمومی روضة الشهدا:   09329431910

تلفن کانون فرهنگی روضة الشهدا: 02144431828

تلفن مرکز نیکوکاری روضة الشهدا: 02144431463

 

کلیه حقوق محفوظ است

Template Design:Dima Group