سلسله مطالب آموزش کوتاه عقائد امامیه / مطلب هشتاد و هفتم / نقد راه های تعیین خلیفه نزد اهل سنت؛ ششم

✍ مطلب شماره ۸۷

🔸نقد راههای تعیین خلیفه نزد اهل سنت؛ ششم

در ادامه نقد اجماع اهل حل و عقد به این نکته اشاره می کنیم که اگر هم اجماع مورد پذیرش باشد به این شرط قابل قبول است که نص صریح و دستور از خداوند متعال نداشته باشیم.
وقتی خداوند متعال آیه ابلاغ و تکمیل دین را آورده و همچنین #پیامبراکرم(ص) در جمعیت چندهزار نفری #ولایت #امیرالمومنین(ع) را ابلاغ فرمودند در اینصورت اجماع صحیح نیست.

👈قرآن می فرمایند:
وَمَا کَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَهٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَنْ یَکُونَ لَهُمُ الْخِیَرَهُ مِنْ أَمْرِهِمْ ۗ وَمَنْ یَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُبِینًا(۱)
و هیچ مرد و زن مؤمنی را در کاری که خدا و رسول حکم کنند اراده و اختیاری نیست و هرکس نافرمانی خدا و رسول او کند دانسته به گمراهی سختی افتاده است.

📚منبع:
(۱): سوره احزاب؛ آیه ۳۶

#دکترحسینمحمدیفام #عقاید #عقائد #امامیه #شیعه #امامت #شبهات #عقائدیکدقیقهای

✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅

✍الموضوع السابع و الثمانون

🔸نقد طرق تعیین الخلیفه لدی اهل السنه؛ سادسا

استمرارا لنقد اجماع اهل الحل و العقد نشیر الی هذه النقطه، انه لو فرضنا ان الاجماع مقبول بشرط لم یوجد نص صریح من الله تعالی.
فان الله تعالی طرح آیه الابلاغ و اکمال الدین، و کذلک لما جمع #الرسول(ص) مئات الالوف من الناس و صرح #بولایه #امیرالمؤمنین(ع) من بعده فلا یصح الاجماع فی هذا الامر.

👈یقول القرآن الکریم:
َمَا کَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَهٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَنْ یَکُونَ لَهُمُ الْخِیَرَهُ مِنْ أَمْرِهِمْ ۗ وَمَنْ یَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُبِینًا(۱)

فلا اختیار و اراده للمؤمن رجلا کان او امرإه ان یخالف امر الله تعالی و من یخالف امر الله تعالی و رسوله فهو فی ظلال مبین.

📚المصدر:
(۱): سوره الاحزاب؛ آیه ۳۶

#الدکتورحسینمحمدیفام #العقائد #العقاءد #الامامیه #الشیعه #الامامه #الشبهات #القاءدفی_دقیقه

✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅

✍Subject 87

🔸Critics on the ways that Sunnis determine who Caliph is. F

About the way of #Ejma or #Consensus we can still raise more critics.

If we suppose the way of #Ejma or #Consensus to elect #Caliph is accepted it is accepted only if there is no #Nas or direct order from #Allah. (Nas means a word or a sentence that is crystal clear by itself without intervention of any other subject)

When #Allah has brought verse of Islam completion in holy #Quran and #Prophet_Mohammad announced Ali (pbuh) as his successor in front of thousands of people in #Ghadir_e_khom then the way of #Ejma is not right and accepted.

👉Holy #Quran says: “It is not for any believer man or woman to have the choice in the affair when a matter is decreed by Allah and His Prophet. Whosoever disobeys Allah and His Messenger strays into clear error” (۱)

📚Reference:
(۱): Sura Al Ahzab, Verse 36

✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅

#HoseinMohammadiFam #IslamicBeliefes #ShiiteDoudts #Imam #Doubts

🆔 @aghaede_emamie

رزومه

دکتر حسین محمدی فام متولد سال ۱۳۵۸ در تهران می باشد که تحصیلات خود را در رشته الهـیات و معارف اسلامی گذرانده است. کارشـناسـی علوم قرآن و حدیـث، کارشــناسـی ارشد تفسیــر قرآن و

دکتـری تخصـصـی مذاهـب کلامـی، مقاطع تحصیـلی ایشـان اسـت.

وی از نـوجــوانـی به مـــداحـی اهـل بـیـت علیـهم الـسـلام‌ پـرداخـتـه و

هم اکنون مدیر هیأت (حسینیه) و مجموعه مذهبی فرهنگی روضة الشـهدا است.سخنرانی، تـدریس دانشـگاه، مدیریت کانال تـلگرامی “مـداحـی عالـمـانـه”  و کـانـال تـخـصـصـی “عـقـائد امامیه” ، مـشـاوره

مـــذهـبـی و خــانـوادگـی، ســرودن شـعـر و تــربـیـت شـاگـرد، از دیــگــر

فعالیت های ایشان است.

love making pics indianpornvideos.pro tamil aunty nude photo indian sex 3gb indiansexgate.pro tamil xxx indian sexy hd video hd dirtyindianporn.mobi college girls xnxx sex vedios kowalsky freesexyindians.pro sesvidio sex videos in tamil nadu indiansexpussy.pro forced defloration
free desi sex scandal indiansexmovies.mobi bur ki chudai naked kerala hindisexmovies.pro mumbai hotel sex indian girl ki chut originalindianporn.mobi sex videosfreedownloads xnxx condom justindianporn.pro x videos beautiful porn videos live imhoporn.com real pornhub xvideos best porn videos machine porneff.com redwap indian porn

تلفن روابط عمومی روضة الشهدا:   09329431910

تلفن کانون فرهنگی روضة الشهدا: 02144431828

تلفن مرکز نیکوکاری روضة الشهدا: 02144431463

 

کلیه حقوق محفوظ است

Template Design:Dima Group