بر سر سفره نور (۱۲)

آنچه می‌خوانید بخش دیگری از سخنان مداح اهل بیت(ع)، حسین محمدی فام درباره قرآن است که دوشنبه شب‌ها ارائه می‌شد.

۴-تدبر
وقتی قرار است تلاوتی بالا برود ، معلوم است که تدبّر و تضرّع ، بال‌های پروازش است و تسمیه و تنزیه لازمه حرکتش. وقتی قرار است عروجی از عالم نار به نور باشد، معلوم است که نبض رفتن، پاکی جسم و پالودگی روح است. معلوم است که نزول آیه، آیه‌اش پاسخ به نیاز هستی و نیستی ما و نسیم نبوتش، الهام بخش ندای درون ماست.

افلا یتدبرون القرآن ام علی قلوب اقفالها/ «سوره محمد(ص)، آیه ۲۴»
قرائتی که در آن تدبر نباشد خیری در آن نیست.
مراد از قلب در قرآن ، روح است ، نه عضو گرداننده خون در بدن . سلامت و بیمارى قلب جسمانى انسان ، در محدوده دانش ‍پزشکى است و ارتباطى با سلامت و بیمارى قلب روحانى ندارد؛ ممکن است انسانى از سلامت کامل قلب جسمانى برخوردار باشد، اما نتواند نگاه خود را در برابر نامحرم مهار کند و در نتیجه قلب روحانى او بیمار باشد: «فلا تخضعن بالقول فیطمع الذى فى قلبه مرض»(الاحزاب/۳۲)
همچنین کسى که گرایشهاى نارواى سیاسى دارد بیمار دل است ، گرچه از نظر طب مادى ، قلبى سالم داشته باشد: فترى الذین فى قلوبهم مرض یسارعون فیهم …(المائده/۵۲)

حضرت رضا (ع) در راه سفر به خراسان شبها زیاد قرآن می خواندند و هرگاه به آیه ای که در آن ذکر بهشت آمده بود می رسید می گرستیند و از خداوند در خواست بهشت می کرد و از آتش جهنم به خدا پناه می برد.
تدبر به معنی کار علمی نیست و یکی از مهمترین ارکان تدبر، درک قرآن است.
حضرت علی (ع) فرمودند: درعلمی که در آن فهم نباشد خیری نیست و در عبارتی که در آن آگاهی نباشد هم خیری نیست.
۵- مسواک زدن: پیامبر اکرم (ص) راه قرآن را پاکیزه کنید دهان خود را مسواک کنید آنگاه قرآن بخوانید
۶-خضوع و خشوع : (از آداب باطنی قرآن است)
الله نزل احسن الحدیث کتبا متشبها مثانی تقشعر منه جلود الذین یخشون ربهم ثم قلین جلودهم و قلوبهم الی ذکرالله ذلک هوی الله یهدی به من یشاء و من یضلل الله فماله من هاد/  (زمر آیه۲۳)؛خداوند زیباترین سخن را به صورت کتابی که (آیاتش) همانند یکدیگر و با هم سازگار است نازل کرده است.آنان که در برابر پروردگارشان خشوع دارند پوست بدنشان از آن به لرزه می افتد.سپس پوستشان و دلشان به یاد خدا نرم و آرام می گردد این است هدایت خدا که هر کس را بخواهد به آن هدایت می کند و هرکه را خدا گمراه کند او را راهبری نخواهد.

رزومه

دکتر حسین محمدی فام متولد سال ۱۳۵۸ در تهران می باشد که تحصیلات خود را در رشته الهـیات و معارف اسلامی گذرانده است. کارشـناسـی علوم قرآن و حدیـث، کارشــناسـی ارشد تفسیــر قرآن و

دکتـری تخصـصـی مذاهـب کلامـی، مقاطع تحصیـلی ایشـان اسـت.

وی از نـوجــوانـی به مـــداحـی اهـل بـیـت علیـهم الـسـلام‌ پـرداخـتـه و

هم اکنون مدیر هیأت (حسینیه) و مجموعه مذهبی فرهنگی روضة الشـهدا است.سخنرانی، تـدریس دانشـگاه، مدیریت کانال تـلگرامی “مـداحـی عالـمـانـه”  و کـانـال تـخـصـصـی “عـقـائد امامیه” ، مـشـاوره

مـــذهـبـی و خــانـوادگـی، ســرودن شـعـر و تــربـیـت شـاگـرد، از دیــگــر

فعالیت های ایشان است.

love making pics indianpornvideos.pro tamil aunty nude photo indian sex 3gb indiansexgate.pro tamil xxx indian sexy hd video hd dirtyindianporn.mobi college girls xnxx sex vedios kowalsky freesexyindians.pro sesvidio sex videos in tamil nadu indiansexpussy.pro forced defloration
free desi sex scandal indiansexmovies.mobi bur ki chudai naked kerala hindisexmovies.pro mumbai hotel sex indian girl ki chut originalindianporn.mobi sex videosfreedownloads xnxx condom justindianporn.pro x videos beautiful porn videos live imhoporn.com real pornhub xvideos best porn videos machine porneff.com redwap indian porn

تلفن روابط عمومی روضة الشهدا:   09329431910

تلفن کانون فرهنگی روضة الشهدا: 02144431828

تلفن مرکز نیکوکاری روضة الشهدا: 02144431463

 

کلیه حقوق محفوظ است

Template Design:Dima Group